El pròxim 14 de març, la ciutat de Gandia es convertirà en l’epicentre del reconeixement científic a Espanya en acollir el lliurament dels Premis Nacionals d’Investigació 2023, organitzats pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. Este esdeveniment, que comptarà amb la distingida presència dels Reis d’Espanya, subratlla el compromís de Gandia i Las Palmas de Gran Canaria amb la promoció de polítiques públiques que impulsen la ciència i la innovació com a motors de progrés.

La ministra Diana Morant va ressaltar la rellevància d’estos premis com un homenatge al talent i a l’esforç d’aquells que contribuïxen a l’avanç de la societat a través de la investigació i la innovació. Per a Gandia, serà una fita històrica, ja que a penes ha sigut visitada pels Reis en l’etapa democràtica, evidenciant així el reconeixement nacional a la seua trajectòria en l’àmbit científic.

[Img #82769]

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, va expressar el seu honor per acollir estos premis, que situaran a la ciutat en el mapa del talent investigador espanyol. Este esdeveniment també destaca el compromís del Ministeri de Ciència amb la regió, com es va evidenciar en l’anunci previ de la instal·lació d’una seu de l’Institut Oceanogràfic Espanyol a la ciutat, enfortint així la seua posició com a centre d’investigació.

A més, esta edició dels premis marca una fita en celebrar-se fora de Madrid per tercera vegada des de la seua creació en 1982, destacant l’objectiu de descentralització i reconeixement de la labor científica en diferents regions del país. Amb un pressupost total incrementat a 160.000 euros, estos guardons premien tant la trajectòria consolidada com el potencial innovador de joves investigadors i empreses que fan de la innovació un pilar fonamental per al desenvolupament nacional.